Saturday, 20 October 2012

TAKLIMAT SENI VISUAL STPM

assalamualaikum..hari khamis lalu (19/10/2012), geng2 seni SMK(P)SAB kena pergi kat SMK Sultan Alauddin Riayat Shah 1 (SARS1) untuk menengar sesi taklimat tentang teori seni visual STPM..awal2 lagi kami dah kena pergi ke sana..kami bertolak dalam pukul 7.20 pagi..itupun terlambat kerana masing2 tengah sibuk ucapkan 'GOOD LUCK' kat geng2 6BS & 6B1 sebab mereka semua kena menghadapi MUET hari itu juga..



hanya 7 orang aje yang ke sana..saya, epid, izza, ilya, tasya, pika khudhairi dan pika abubakar sebab yang lain2 kena ujian MUET..kami pergi ke sana dengan menaiki van sekolah..cikgu hashim pun teman sekali...dalam van itu, kami kecoh betul..haha!!! lagi2 bila suruh pak cik van potong jalan semua kenderaan..haha!!! lawak aje..



pak cik bawa van memang LAJU..entah berapa kali entah saya menjerit2 sebab takut bila pak cik acah2 tekan pedal minyak...eeii!!!!



sampai aje kat SARS1, memang dewan penuh dengan pelajar2 sekolah lain..penceramah tu best! beliau juga penulis buku rujukan yang kami kaji sekarang..memang tak rugi sebab beliau kongsi pengalaman tentang jawapan pelajar2 dalam menjawab soalan STPM..semua concentrate dengar beliau berceramah, tapi saya....................=3=
**kalau kawan2 rapat saya, mereka tahu tabiat saya jika saya bosan..xD



lepas conteng2, ilya nak tengok buku lukisan saya tu..jadi saya pun berilah..tak sangka buku saya tu pas2 sampai ke tangan pelajar sekolah lain...eeii!! malu tau tak!!


my precious drawing book~~~


taklimat tu berhenti pukul 11 pagi sebab waktu makan~!! lepas tu sambung balik taklimat tu..taklimat tu sepatutnya habis pukul 1..tapi encik azmi tu buatkan kitorang mula bengang bila dia tak habis2 tunjukkan slide show tanpa henti...dan masing2 (mengikut pemerhatian saya) semuanya buat muka macam ni...ghaahahahaha!!!



dalam pukul 2, barulah taklimat tu habis..GggRrrRR!!! geram betullah!! kelam kabut kami balik sebab masing2 berkejar dengan masa..ada yang nak kerja, ada yang takut tertinggal bas, ada yang tak pasti nak balik naik apa..masing2 paksa pak cik van pandu laju..haha!



=3= disebabkan waktu terlebih tu, saya lambat berjumpa dengan kawan..nasib baiklah dia tak marah saya masa tu..pheww!!


**tak salah menyebarkan ilmu asalkan janganlah melanggar masa yang telah ditetapkan..memanglah akan memberi manfaat untuk semua, tetapi cara itu juga akan menyusahkan rutin harian mereka nanti..jadi berwaspadalah ketika memberi taklimat dan jangan melanggar hak masa orang lain..renung2kan..
:)









ada sebab saya beri nota ini kepada kalian..sila fahamkan dan fikir, kenapa GURU dipandang tinggi oleh Rasulullah sendiri...cuba fikir, kenapa kita sebagai PELAJAR atau BEKAS PELAJAR perlu mengikut arahan dan mengenang jasa guru...
:)
semoga bermanfaat...sekian





No comments:

Post a Comment