Friday, 5 October 2012

KISAH UJIAN SENI VISUAL

saya tak berapa ingat ketika ini saya tingkatan berapa...apa yang pasti, hal ni berlaku sebelum peperiksaan besar PMR bermula..haha!! tiga hari sebelum ujian seni berlangsung, seperti biasa soalan kertas 2 akan diedarkan. ketika itu bagi saya, soalan semuanya susah2! sukar untuk saya buat pilihan..jadi saya betekad memilih soalan nombor 3, iaitu lukisan sepasang kekasih yang sedang berjalan-jalan di taman.
=,=''
pelik kan soalannya?




3 hari kemudian, bersungguh2 saya melukis sepasang kekasih tu..lawa betul saya lukis..haha!! puji diri sendiri pula..xD




oleh kerana terlalu excited nak habis cepat, masa yang diberikan 3 jam itu saya dah siapkan dengan ambil masa 2 jam sahaja..cepat kan?? xD




tapi..malang tak berbau...saya tersepak meja saya dan kemudian.....




(T^T) air dalam cawan (yang dah tersedia hitam warnanya) tertumpah kat atas lukisan saya..warghh!! habis basah lencun dan yang lebih teruk lagi bila lukisan tu BERUBAH JADI LUKISAN BERWARNA HITAM...huwaa!! penat aje warnakan dengan warna-warni..saya tak nak lukis macam mana keadaan lukisan tu! disebabkan kertas lukisan tak cukup, terpaksalah saya hantar lukisan hitam tu kat cikgu...




takpelah..redha aje..tapi apa yang tak menaham bila saya dan cikgu berdialog begini:

CIKGU: dayah..ni lukisan apa awak lukis ni?
YAYAH: errkk...ni soalan nombor 3..yang sepasang kekasih tu cikgu...
CIKGU: (belum sempat nak terangkan, cikgu menyampuk) sepasang kekasih? kamu lukis Kekasih Gelapku ke apa ni?
YAYAH: o,O" blurr...

huwaa!!!
Kekasih Gelapku yang cikgu maksudkan tu ialah tajuk lagu yang ketika itu agak popular. lagu ini:



\(T^T)/
sabar jelah...

**selalunya, kerja kita akan menjadi BALA sekiranya kita melakukannya dengan rasa BONGKAK, TAKBUR dan BERMEGAH-MEGAH..jadi lakukan sesuatu kerja dengan berhemah..^^





2 comments:

  1. Kahkahkah opps..akak tergelak kan yayah larr..sowii

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha!! lawak aje bila fikirkan balik...
      xD

      Delete