Sunday, 26 August 2012

NOSTALGIA RAYA (part 1)

assalamualaikum...haiii, maaflah. sibuk dengan raya sampai terlupa nak buat entry baru. ni pun baru lepas ulangkaji pelajaran..hehe.. sebut tentang raya dulu, saya teringat kisah beraya saya ketika zaman kecil..



saya pernah minta sesuatu yang pelik dan tak pernah orang minta..


mula2 mak pelik juga kenapa saya minta balang kuih sebelum pergi beraya rumah orang..tapi mak tetap bagi kat saya tanpa banyak soal..jadi, macam biasalah sampai aje kat rumah orang, tuan rumahnya mestilah nak layan tetamu..ye dak? xD


bila tuan rumah sibuk kat dapur, operasi saya pun bermula...ngeh3..



haha!! songlap biskut raya orang...pelik kan? patutnya nak beraya, perkara utama ialah duit raya...tapi saya utamakan biskut raya dulu, baru duit raya..haha! agak banyak juga saya rembat biskut raya setiap rumah..bila dah rasa puas hati dan balang pun dah penuh, saya pun balik rumah..mak cuma mendiamkan diri tengok perangai saya..haha!!



**aidilfitri tidak seharusnya disambut dalam tangisan kesedihan. sebaliknya sambutlah bulan kesyukuran itu dengan senyuman kegembiraan. ketepikan segala dugaan yang mengasak perasaan. berilah peluang buat kita bergembira di hari aidilfitri ini..^^





:'(
touching baca salah satu cerita dalam blog kawan2 yayah..

2 comments:

  1. Yayahhh !!! Hahhahaha kau nii xpnah aku buat camni =.=" tapi yang penah aku buat aku makan kuih Almond London satu balang je :p depan tuan rumah plak tu

    ReplyDelete