Sunday, 8 July 2012

BOLING FORM 6!

assalamualaikum..fuhh!! minggu ni sibuk sangat..ni pun tengah ponteng masa nak ulang kaji..ahax!! pening bila kitorang kena kejar silibus sebelum STPM mula..eeiii takut pula rasanya. okey2, rabu lepas, saya & geng tingkatan 6 pergi main boling..masing2 kena pakai baju ikut rumah sukan...rasa janggal bila pakai baju biru sebab sebelum ni saya rumah sukan kuning..so, bila pakai aje baju biru, ramai tegur saya.. ><



kitorang ke sana naik bas sekolah..cuba bayangkan, geng 6 bawah dengan geng 6 atas disatukan dalam bas..memang dah macam ikan sardinlah gamaknya. sampaikan saya dan kawan saya, katy terpisah sekejap..huwaa!!!



bila dah disusun betul2, semua orang dapat duduk, tinggal saya dan katy aje berdiri..mujurlah cikgu hashim tolong kitorang..dia ajak kitorang tumpang dalam kereta dia..dalam kereta cikgu hashim, saya dan katy bising2 sampaikan cikgu pun terikut sekali bising..haha!! masa dalam perjalanan, saya nampak banyak rambutan!!




kecoh kan? hahax! bila dah terasa boring, saya dengan muka tak malunya on radio kat kereta cikgu hashim..lepas tu keluar pula lagu Najwa Latiff ni haa..last2 saya, katy & cikgu hashim nyanyi sama2 sebab dah terasa boring sangat..xD







sampai aje kat boling, kitorang & cikgu dah buat haluan masing2..saya & katy tak terlibat dalam pertandingan boling ni, so kitorang borak2 & kacau budak2 lain..ahax!! saya cuba2 pegang bola boling ni..tapi lain pula yg jadi..><




jari terlekat pula..haha!! tapi nasib baiklah dapat lepas..dalam 10 minit tu, perut dah mula meragam..kat tepi kawasan boling ada tempat jual makanan..saya dah nampak dah ais krim tapi duit tertinggal dalam kereta cikgu hashim..nak mintak kunci kat cikgu hashim, dia pula tengah main boling..tak nak kacau punya pasal, saya minta pakcik driver bas sekolah belanja saya ais krim..ahax!! tak malu betul..apa2pun, terima kasih pak cik!!!



pertandingan tu ambil masa 2 jam jugalah..pemenangnya masih belum diputuskan lagi..maybe isnin esok kot? habis aje pertandingan tu, kitorang balik ke sekolah..saya & katy tumpang kereta cikgu hashim lagi..perut memang dah meragam dah..lapar giler! kitorang pon saje2 mintak cikgu makanan.haha!!



mesti korang pelik kan apalah saya cerita ni..haha!! bukannya apa, even kisah boling ni tak berapa menarik, tapi cukup buat saya timba pengalaman cara2 main boling dengan baik..thankx Pika sebab kongsi ilmu baling boling kat aku! nanti aku try ikut tips kau nanti..hehew (tu pun kalau ada masa nak main..><)!!


**kadang-kadang peristiwa yang kecil pun, kita masih dapat menimba ilmu meskipun ilmu tersebut tidaklah sebesar mana... (^_^)v








4 comments:

  1. hakhakhak...dan aku pula mmg tak suka dan tak reti main boling... huhuhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. jyeahh!! ade kawan..yeyey yeyey ade kawan!
      xD

      Delete
  2. kiut je jari melekat tu. haha.. ;D

    ReplyDelete
  3. tapi, huwaa!!! kena gelak dengan kawan2..malunyew!

    ReplyDelete