Saturday, 30 June 2012

RAMBUT MANGKUK

assalamualaikum..ahax!! pelik kan tajuk entry ni..sebab saya nak cerita tentang kisah zaman saya kecil2 dulu..masa tu, saya suka simpan rambut panjang..



bila rambut dah panjang, saya mula tayang2 kat kawan2..haha!! tapi saya tak suka ikat rambut masa tu..mak pula jenis yang tak suka tengok anak dia serabai.  mak selalu juga marah2 saya bila nampak rambut saya kusut-masai...



saya pula jenis yang kepala batu, jadi segala suruhan mak saya tak pernah ikut..ikut pun kadang2 aje..banyak kali mak tegur tentang rambut saya sampailah tahap kesabarannya tipis...so dia pun panggil kakak dan..........................




sedih aje masa tu...saya menangis & meronta2 dalam dakapan mak tapi kakak masih terus potong rambut saya ikut bentuk mangkuk tu..habis aje potong, semua adik-beradik nak tengok hasilnya...



saya segan nak buka sampailah kakak buka mangkuk atas kepala saya dan......



kejam aje...penat2 comel bila ada rambut panjang, terus jadi budak pelik dapat rambut mangkuk macam tu..huwaaa!!!! mangkuk yang kakak guna tu mak masih guna untuk memasak sampai sekarang...dan bila fikir2 balik ,kenapa agaknya mak buat rambut saya macam tu.. dah lama2 baru saya sedar, mak nak didik saya supaya menjaga kekemasan diri..mak, I LOVE YOU!!











sejak akhir2 ni, saya  selalu menangis seorang diri..dan ramai anggap saya ni insan yang lemah..jadi, kawan saya post link ni dan dia suruh saya baca..subhanallah, lama2 saya baru tahu kenapa wanita perlu menangis..kalau korang nak baca, >KLIK DI SINI<...rasanya, ni sesuai dibaca buat mereka yg anggap air mata tu simbol kelemahan...perbetulkan tanggapan anda..^^

**setiap kejadian yang ALLAH cipta ada kebaikannya. tugas kita hanyalah mencari serta menggunakan ciptaan ALLAH dengan sebaik-baiknya...









4 comments:

  1. Haha! Chaiiyyaaaa kak! ><

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahax!! kalau la akak berani tunjukkan gambar masa kakak kecik2 tu kan best..xD
      **terserlah kecomelannya..ahax!

      Delete
  2. comel apa rambut mangkuk.

    dulu mak saya pon selalu buat camtu kat abang saya. sebab dia malasa nak pegi kedai gunting..

    ReplyDelete
    Replies
    1. YEY YEY!! ada kawan..hahax!! eeii tak nak..tak comel..
      ><

      Delete