Saturday, 16 June 2012

CIKGU TINGKATAN 6B2 TERBAIK!

assalamualaikum..ngee...sorry lambat update blog..sejak masuk ke alam persekolahan balik, memang agak sibuk sikit..lagi2 bila banyak subjek yang saya tertinggal (sebab saya daftar lewat)...apa2pun, saya suka jadi budak tingkatan 6 ni! hehew...rasa macam cun aje pakai kain merah dengan kasut hitam..hahax! (puji diri sendiri)




sepanjang jadi pelajar 6B2 seminggu ni, saya rasa agak berbaloi masuk tingkatan 6..sebab saya dapat jumpa kawan lama, dapat kawan baru, dapat cikgu yang sporting2 aje semua..hehew!! suka betul!! mata pelajaran pun hanya 5 subjek aje..dalam banyak2 subjek tu, saya lebih suka subjek Kesusasteraan Melayu Komunikatif..



salah satu sebab saya suka subjek ni kerana ada belajar macam mana nak buat pantun dan sajak..memang dari dulu lagi saya sangat suka bab berkenaan sastera..cuma masa tingkatan 4 tak berkesempatan masuk kelas aliran sastera (sebab cikgu tak bagi....T^T)..lagi bertambah suka bila cikgu saya, Cikgu Ruzaini nak tolong semakkan manuskrip novel saya..^^




subjek sejarah pun best juga! Cikgu Zuflin yang ajar...saya rasa, dalam ramai2 cikgu sejarah kat SMK(P)SAB ni, saya paling faham Cikgu Zuflin ajar..dalam satu kata kunci, cikgu dah mampu terangkan dengan panjang lebar dalam tempo yg agak laju..bagi saya, setiap perkataan yang cikgu zuflin ucap semuanya fakta sejarah dan setiap perkataannya seperti duit emas..




dan saya pula jenis yang lambat pick-up..jadi, bila cikgu zuflin buka mulut aje............




saya hanya dapat tangkap sikit aje fakta sejarah yang cikgu terangkan..(T__T) bila saya ni agak 'slow', tanpa segan silunya, saya pinjam buku rujukan Cikgu Zuflin..masa tu, saya minta buku time cikgu tengah makan..urghh!! biadabnya saya...(cikgu..sorry susahkan cikgu..)




MUET........pheww!! dengar nama subjek ni pun dah cukup meremangkan bulu roma saya..bagi pelajar yang vanngan Bahasa Inggeris macam saya ni, subjek tu memang susah. lagi susah bila kena bertutur dalam bahasa inggeris secara spontan...subjek ni Cikgu Rohana ajar..saya respect kat cikgu ni sebab sebutan BI dia memang UMMPPHH!! saya suka dengar dia speaking..




oleh kerana lidah saya ni 100% lidah orang Melayu, saya selalu berlatih cakap bahasa inggeris lepas habis sekolah...tapi berlatih kat luar kelaslah..latih sorang2 aje..entah betul grammar nye entah tak..main sebut aje..hahax! saya harap suatu hari nanti saya  dapat speaking lancar macam Cikgu Rohana~~(cikgu idola saya sekarang!)





Pengajian Am pula, kakak saya cakap subjek ni senang gilak..dia tipu!!! saya rasa subjek ni agak separuh senang...sebab subjek ni macam ada belajar sikit sejarah dan politik2...bila cikgu Laila terangkan kat depan, saya selalu............





rupa2nya kebanyakan bab Pengajian Am lebih terjurus ke arah silibus sejarah tingkatan 3..disebabkan saya ni jenis yang cepat pelupa, saya dah tak ingat langsung perjanjian2 yang ditandatangani oleh tokoh2 negara dalam memerdekakan Tanah Melayu..jadi, sampai2 aje kat rumah, saya terpaksa cari semula silibus tu kat dalam internet..(aduyai...)




tapi, ada satu aje subjek yang saya masih menanti kehadiran seorang guru, iaitu subjek pendidikan seni visual..disebabkan subjek ni memang tak ramai sambutan daripada pelajar2, cikgu yang mengajar pun ada 2-3 orang aje..sekarang, saya dalam usaha mencari cikgu2 yang sanggup ajar kitorang yang ambil seni ni setiap petang..tapi, ramai cikgu yang saya telefon tu dah full time table..sedihnya..(T__T)





saya harap nanti ada cikgu yang sudi ajar kitorang seni visual...
(T__T)


**kejayaan sebenar ialah mereka yang banyak menempuhi dugaan dan halangan dengan rasa sabar dalam mendaki cita2...tanpa kesabaran, tak mungkin kita boleh mencapai cita2 kita...





7 comments:

  1. wahh seronok kan form6 sebab mood sekolah masih ada..banyak benda yang best.harap harap dapatlah yaya belajar seni visual tu ye.^__^

    p/s:nice artwork!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak!
      semalam pun baru dapat nombor telefon cikgu seni..
      harap2 dia dapat ajar kitorang..hehew!

      Delete
  2. Replies
    1. jyeah!! thankx2 faen!
      love u! X)

      Delete
  3. Huwaaa lukisan kau comel-comel
    amboiiii duit emas sedangkan masatu x dapat pickup :)
    Amboiii kol cikgu siap sandar kat public phone bdating ngan tepon yea :)

    Haha .. Harap kau berjaya siapkan novel kau tau yayah :) aku akan beli sbb aku nak sangat baca novel member sendiri :)

    ReplyDelete