Sunday, 10 June 2012

CHECK GIGI

assalamualaikum..nak cerita ni..saya dapat masuk tingkatan 6! yeaahhoo!!! isnin ni dah boleh masuk dah..jadi, mungkin saya lambat sikit nak buat entry baru..

saya teringat peristiwa dulu, masa saya darjah satu..masa tu, baru pertama kali nak buat pemeriksaan gigi. pada mulanya, saya memang teruja nak periksa gigi sampaikan bila tiba giliran saya, saya banyak tanya macam2 soalan kat doktor.



pada masa tu, saya dapat doktor berbangsa cina..hensem la juga (untungnya..haha!). dan dia pun agak ramah melayan soalan saya..cuma dia macam sibuk menyusun barang2..



agak lama saya tunggu doktor cina tu..jadi saya pun melilaukan mata ke sekitar tempat makmal sains (tempat pemeriksaan gigi kami)..dan di saat tu la, ternampak satu benda ni..



sejak kecil lagi, saya memang gerun tengok picagari..sekarang pun takut juga..oleh sebab saya ternampak benda tu, saya pun turun dan melarikan diri...



ingatkan kalau dah melarikan diri tu, dah tak payah check gigi lagi..tapi rupa2nya sangkaan saya silap. doktor cina tadi pergi kejar saya keliling sekolah..><



dalam 30 minit main kejar2, akhirnya doktor tu dapat tangkap saya..masa saya meronta2 dalam dakapan dia, dia pun buat satu rundingan.....



oleh sebab otak pun belum matang, saya setuju dengan rundingan doktor tu dan start periksa gigi saya..alhamdulillah, gigi saya okey masa tu, tak ada rosak. tapi...doktor tu tipu!! dia tak bagi ais krim pon..huh!!!!


**menipu budak2 tu boleh, tapi jangan sampai membuatkan mereka tidak percaya dengan kata2 orang suatu hari nanti...
=,=''



8 comments:

  1. hakhakhak... kena tipu dokter ye... huhuhu

    ReplyDelete
  2. hehehe..comel je perangai mase kecik kecik kan..best ade org layan camtu..bile time jumpe doktor gigi semua orang takut kan..

    pssstt pandai yayah lukis ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahax!! betul3..comel sangat2! ramai layan kita pun sebab xnak kita nanges aje..hahax!
      thankx azhafizah! thankx sangat2..^^

      Delete
    2. Zatul memang pro melukis comel2 kan :)

      Delete
  3. Zatul amboiii tau nak aiskrim ja..
    Ngahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahax!! makanan penting lorhh...

      Delete