Monday, 21 May 2012

PANJAT PAGAR SEKOLAH~

assalamualaikum..kejap ye, sebelum tu boleh tak doakan saya kejap? doakan supaya test JPJ saya (27/5) okey nanti..hehe! takut bab titi, tapi demi lesen, kena harungilah juga..huk3. entry hari ni tiba2 terasa nak cerita tentang zaman saya sekolah rendah dulu. jangan tak percaya yang dulu saya pernah panjat pagar sekolah setiap kali waktu rehat..hahax! tak ingat pula masa tu darjah berapa, tapi memang kerap panjat pagar tanpa pengetahuna cikgu. nakal kan? XP



panjat pagar pun bukan sebab apa sebenarnya, cuma nak beli ais krim aje..hahax! padahal kantin sekolah banyak sediakan makanan sedap2..tak tahulah kenapa masa tu saya lebih suka beli ais krim kat seorang abang tu (erkk..bukan sebab saya suka dia, okey)...time tu, saya lebih suka makan ais krim Paddle Pop. bila nak beli aje, saya nyanyi lagu tema Paddle Pop tu depan abang tu..haha! lawak2..dan abang tu sampai sekarang tak tahu macam mana saya boleh terkeluar dari kawasan sekolah..hahax!!!



entah macam mana satu hari tu, 'hobi' panjat pagar ni terkantoi..selalunya, pengawas tak pernah periksa kawasan pagar tu, tapi masa saya masuk balik ke kawasan sekolah............




dan di saat tu pula, saya dan dua pengawas tu saling berkejaran. saya tak ingat ke mana saya nyorok tapi yang pasti, setiap kali saya bersembunyi, ada aje dua pengawas tu..hahax!! (memang pengawas yang berkaliber..XXD)..tapi yang peliknya, pengawas tu langsung tak perasan saya..kira handal juga saya ni nyorok..hahax! (masuk bakul, angkat sendiri..XP)






pusing punya pusing punya pusing, tak sedar waktu rehat dah habis. dan kebetulan pula saya berlari betul2 berdekatan dengan blok kelas saya, jadi saya berlagak macam biasa, pura2 baru nak masuk kelas. dari jauh, saya nampak dua pengawas tu kena marah dengan guru besar sebab guru besar tu ingat pengawas tu cuba2 nak ponteng kelas..hahax!! padan muka..dan sampai sekarang semua orang tak tahu saya selalu panjat pagar sekolah. sejak tu, dah tak buat aktiviti 'sihat' tu dah sebab takut terkantoi lagi..
>,<''

maaf, tulisan buruk..dakwat dah habis..X(




**kadang-kadang, kenangan semasa zaman persekolahan dulu memberi kesedaran kepada kita supaya sentiasa menjaga disiplin tanpa mengira tempat agar diri tak dicop sebagai manusia bermasalah..
^_^







baca dari bawah ke atas...


maaflah kalau saya cakap ni mengguris hati ke apa..tapi tolonglah jangan tulis pasal pakwe/makwe/apa2 aje yang berkenaan dengan percintaan. MAAF, SAYA TAK MENGAMALKAN BUDAYA BER'COUPLE'..sekiranya anda (ery putra) nak saya buat entry pasal pakwe2 ni, sila pergi ke blog orang lain..saya tak ada pakwe dan tak akan amalkan budaya couple2 ni.

suka hati koranglah nak cakap saya ni pelik ke apa sebab tak ada pakwe, cuma saya rasa hidup saya dah sempurna bila saya dekatkan diri dengan ALLAH & RASULULLAH saja..

sedia maklum..terima kasih....
(ni bukan nak malukan ery, cuma sekadar beritahu. jangan kerana saya yg suka update blog, awak cop saya ni ada pakwe macam orang lain, okey..^^)





No comments:

Post a Comment