Friday, 6 April 2012

MaTa PuNYa PaSaL, KaSuT BeRTeRBaNGaN..

bila tengok junior2 buat sukan awal, tiba2 saya teringat satu kisah ketika saya tingkatan 2..masa tu, ada sukan awal pada waktu petang..cikgu2 rumah sukan saya (tun fatimah) berharap sangat agar kami semua mengejar dua mata supaya dapat berlawan dengan tun teja..huaahh...memang tak dinafikan, saya ni jenis yang MALAS BERSUKAN...jadi, macam2 alasan yang saya berikan kepada cikgu supaya saya tak terlibat sama..





dengan rasa tak ikhlasnya, saya pun turutkan ajelah suruhan cikgu tu..huk3..tapi, entah macam mana, rasa tak ikhlas tu bertukar kepada rasa seronok bila kawan2 bersorak2 di tepi padang..hehew!! rasa macam kat MSSD aje..haha!!





bila perasaan yang membuak2 tu datang, mulalah rasa macam nak sumbangkan mata buat rumah sukan kesayangan saya ni..haha. masa lari, semua berjalan dengan lancar..apa yang paling membanggakan, saya la yang cepat berlari daripada 4 orang pelajar yang lain (bangga2)..haha!!





serius!! masa lari tu, semangat nak jadikan rumah sukan saya ke tempat pertama juga terus membuak2! tak tahulah dari mana datangnya perasaan kesukanan ni..haha!! dalam hampir2 2 meter tu, saya dengan kaki kudanya terus memecut laju untuk mendapatkan 2 mata...dan secara tiba2........saya ternampak ada kasut terbang kat atas kepala..aik? kasut siapa tu??





YA ALLAH!!! kasut aku rupanya!! dengan muka tak malunya, saya pun patah balik ke belakang padahal garisan penamat tinggal lagi beberapa langkah aje kot...masa tu, saya pun keliru sama ada nak teruskan larian atau nak ambil kasut yang tersadai kat tengah padang tu..masa saya patah balik, wisel 2 mata berbunyi, menandakan saya takde peluang nak dapatkan mata untuk rumah sukan saya...huwaa!!!





huwaaa!!! sedih betul bila tak sumbangkan mata untuk tun fatimah kesayangan saya...masa berkumpul dengan kawan2, ramai yang gelakkan saya dan cakap, "kasut kau ada sayap ek? laju betul dia terbang"...urghh!!! malunyaaa............sejak itu, saya cuba tebus kesalahan saya tu pada tahun seterusnya..nak tahu saya dapat mata ke tak? tunggu ar entry seterusnya...(^_^)V





tak kisahlah korang nak gelakkan saya ke tak, yang pasti, semangat kesukanan ni memang seronok!! kalau korang tak merasainya, korang memang rugi..jangan lahirkan rasa malas nak dapatkan mata rumah sukan korang..korang sendiri pun nak CGPA yang bagus kan? so, teruskan dan jangan sesekali mengurangkan semangat kesukanan tu, ok?








No comments:

Post a Comment