Tuesday, 7 February 2012

MaK aYaH...SuDaHLaH Tu....T_T



hhmmm....betul ke orang yg dah kahwin ni selalu bergaduh? betul ke orang yg dah kahwin ni lebih banyak drama drpd realiti? hhmm..bukan apa, kadang2 saya rasa jemu melihat mak ayah yg x habis2 bergaduh tu...

dari kecik lagi kalau diikutkan memang selalu la juga tutup telinga sebab malas nak dengar pot pet pot pet diorg..pernah juga nanges..tapi bila dah hari2 dengar diorang gaduh2 ni, terus jd macam dah biasa..bak kata orang2 tua, alah bisa tegal biasa..haha!!

hhmm...mak ayah kadang2 romantik..kadang2 fierce..takut juga saya tengok..tapi apa yg paling menyentuh hati saya bila ternampak ayah kucup dahi mak time mak sakit dulu...ffeeewwwiiitttt!!!! macam hindustan...XXD kebetulan pula time tu ada peperiksaan bulanan. bila tengok mak ayah camtu, saya terus bersemangat nak jawab soalan2..alhamdulillah, ada la sikit peningkatannya..(^_^)

bile umur saya dah menginjak 17 dan mak ayah hampir ke umur 60, semua macam serba x kena..mak dengan cara mak..ayah dengan cara ayah..saya pula dengan cara calon spm..haha!! gaduh tu memang satu kepastian tapi aura nye makin kuat drpd dulu...terkena juga kesannya kat saya..buktinya? saya tiba2 jadi panas baran & x sporting macam biasa...kawan2 pernah tegur kenapa saya jadi camni..tapi lama2 saya dapat control emosi saya..

masa peperiksaan percubaan spm, saya asyik2 terfikir camne nak buat mak ayah berbaik..fikir punya fikir punya fikir, last2 keputusan saya teruk...lebih teruk drpd ujian bulanan..kalau dulu dapat 2 gagal, terus dapat 4 gagal...T__T cikgu ada juga tanya, saya ada masalah ke? tapi saya diam je..

hari ni, saya dan kakak2 berkumpul untuk sambut birthday syafi.. masa tengah sarapan, saya, kak fara dgn kak nurul terkejut bila ayah cakap camni: "biar dia (tujukan pada mak) marah2. biar cepat mati)".

saya terdiam, rasa macam nak marah ayah, tapi x boleh..suara saya macam tersekat..kak nurul pertahankan mak, kak fara pulak cuma nasohatkan jangan buat darah tinggi mak naik lagi..tapi ayah buat2 x dengar..saya terus tengok air muka mak..mak nampak sedih aje...xtw ar sama ada ayah bergurau atau x, tapi bila dia cakap camtu, gurauannya sangat sensitif..

saya harap mak ayah akan berbaik2..saya harap mak ayah x gaduh2 lagi..saya harap sangat2 mak ayah romantik macam dulu2...

"kita hanya ada seorang ibu dan seorang bapa. takkan ada pengganti antara mereka. oleh itu, hargailah mereka"

1 comment:

  1. yayah, tak nmpak nak bace macam mane

    ReplyDelete