Monday, 6 February 2012

eNTaHLaH...



entahlah....
kadang2 bila aku menolong orang, aku memang seronok..
sebab dapat pahala yang ALLAH janjikan..
bila pertolongan itu telah aku selesaikan, pasti ada saja yang mula berfikir..
mereka ingat aku tidak menolong sesiapa..
mereka ingat aku bekerja separuh jalan...
adakah mereka tidak sedar yang aku telah menolong orang??

entahlah...
kadang2 aku keliru dengan dunia ini..
bila aku berbuat baik, mereka anggap aku jahat..
bila aku berdiam diri, mereka mula memfitnah aku..
bila aku tersenyum, mereka ingat aku gila..
bila aku menangis, mereka ingat aku terlalu dimanjakan...
adakah mereka tidak sedar yang aku juga punya perasaan??

entahlah...
kadang2 aku hampir2 putus asa dengan hidup ini...
tapi aku sangat2 sayangkan ALLAh..
aku sayangkan keluarga..sayangkan agama...
aku tak mahu mati dulu sebelum berjihad ke jalan ilahi..
tapi aku tak tahan dengan mereka semua...
aku tak setabah rasulullah...
aku ingin menjadi seperti baginda...
aku ingin menahan kesabaran dengan mereka itu..
adakah mereka tidak sedar mereka telah buat aku lemah??

entahlah...
aku hanya mengharapkan padaMU, YA ALLAH..
moga2 sinarMU sentiasa mengiringi aku..
T_T

No comments:

Post a Comment