Wednesday, 25 January 2012

DuGaaN Di WaKTu TaMaT PeRSeKoLaHaN..

ARGHHH!!! aku memang bengang bila terfikirkan kisah zaman persekolahan aku (guna 'aku' sebab tengah marah ni). setiap kali lepas balik dari sekolah, aku akan pulang ke rumah naik bas tambang. disebabkan bas datang pukul 3 petang, aku terpaksa bertolak ke perhentian bas bentayan pada pukul 2.30 petang. so, selalunya aku akan mengisi masa tu dengan baca novel yg aku bawa. hehe..sorry cikgu...

berjalan kaki dari SMK (P) Sultan Abu Bakar ke Perhentian Bas Bentayan, memang dah jadi kebiasaan aku. kadang2 bila berjalan sorang2, aku selalu kena kejar anjing. perghh!!! memang geram gila la! tak cukup dengan tu, aku kena baling batu oleh budak2 dari rumah kebajikan..aku tak ubah macam kena hina. sedih betul!!! arghh!!!!!

bila sampai2 aje kat perhentian bas, aku terpaksa pulak berdiri sebab takde tempat duduk. orang2 bangla aje yg memenuhkan tempat duduk tu. aku ingat lagi, mase aku dapat tempat, ada sorang pak cik buta tengah tercari-cari tempat duduk. orang2 bangla tu langsung tak nak tolak ansur. giler betul!! last2 aku pimpin pak cik tu suruh duduk tempat aku.

dalam bas tambang pulak, jangan kata ar...aku rasa macam aku duduk kat BANGLADESH aje time tu. malang betul..dah la kena diri, pastu kena himpit2 dengan orang2 bangla pulak tu. arghh!!!! aku memang tak tahan bila ada bau 'harum' menikam2 urat saraf aku..kalo nak pengsan, memang tak boleh la. kang bile aku terbaring atas lantai kang, aku mati terus kena pijak2.

bila dah ramai sangat orang bangla ni, aku haya mampu bersabar...bersabar...bersabar....sebab aku tahu ni semua dugaan aku. takpe la..yg penting aku nak balik rumah sekarang!!! tapi, kesabaran aku memang dah hilang bila sorang daripada orang2 bangla tu amek kesempatan kat aku (tak nak la bagitahu apa dia buat). aku tenung mata dia tajam2, aku terus pulas tangan dia. memang terasa nak bukak silat aje time tu, tapi SERIOUSLY memang takde ruang utk aku tunjuk marah! last2 aku biarkan aje orang bangla giler tu..huh!!!

balik2 aje, aku kena uji lagi..duit dalam saku aku semua dah lesap!! tak guna!!!! ada pencuri dalam bas tu rupanya!! dia ingat aku ni anak orang kaya ke ha!!???? arghh!!! aku memang nak maki hamun aje saper yg curi duit aku tu..tapi nak buat camne, aku tak tahu saper..ok..ok...aku halalkan aje la duit yg kau curi tu..tapi jawab ar sendiri di PADANG MAHSYAR..

dalam perjalanan nak ke rumah, aku kena ngurat dengan budak2 mat rempit. kalo setakat buat bunyi cencorot tu aku memang tak kisah..tapi diorang siap kutuk2 aku lagi..ku ingat lagi, diorang kutuk aku sebab baju sekolah aku basah dek kena air hujan. aku marah2 diorang tapi makin aku marah, makin galak pulak diorang kutuk aku...perghh!!!!!

sampai aje kat rumah, aku hempas beg sampai mak terkebil-kebil. aku kunci bilik dan terus menangis...
(Y_Y)

inilah dugaan yang aku terpaksa hadapi setiap hari ke sekolah..sebab tu aku suka duduk ekolah sampai pukul 6 petang..
cikgu kamariah..cikgu zubedah..cikgu neo...maafkan saya sebab saya buat cikgu risau..sebab tu saya tak mahu balik awal2..(T^T)



No comments:

Post a Comment